پیشگفتار هادی دانش پرور در درمان اعتیاد | راهنمای علمی آداب مهارت‌های زندگی در پیشگیری از اعتیاد

راهنمای عملی آداب مهارت‌های زندگی در پیشگیری از اعتیاد

عناوین مقاله

📌 پیشگفتار هادی دانش پرور در درمان اعتیاد
📌 رویکردهای پیشگیری از رفتارهای پر خطر در اعتیاد

پیشگفتار هادی دانش پرور در درمان اعتیاد

بی تردید اعتیاد معضل بزرگی در جوامع امروزی است. اکنون دیگر کمتر کشوری است که با اعتیاد دست و پنجه نرم نکند. در کشور ما نیز اعمال سیاستهای کلان در دو محور کاهش عرضه و کاهش تقاضا نتایجی به ارمغان آورده است. گرچه طلیعه امید را در دل می پروراند اما کافی نیست؛ به ویژه در محور کاهش تقاضا به نظر می رسد به یک تحول فرهنگی و نرم برای مواجهه با روند افزایشی سوء مصرف مواد نیاز است و هنوز راهی طولانی در پیش رو است. با این حال تدوین کتابی که حاوی مبانی نظری و فنون عملی برای فراگیری مهارتهای زندگی و درک فرایند اعتیاد و مشاوره با معتادان ضرورت داشت این کتاب با چنین هدفی تدوین شده است. #فضای‌کمپ

مبانی نظری کتاب حاضر بر این فرض بنیادی استوار است که معتادان و خانوادههای آنها گروهی ناهمگن هستند و بایستی از چشم اندازی فردی معالجه و درمان شوند زیرا مراجعانی که با مسایل اعتیادی سروکار دارند از نظر الگوهای رفتاری اثرات جسمانی مواد بر آنها پیامدهای مصرف الکل یا مواد شخصیت محیط اجتماعی ،جنسیت فرهنگ و متغیرهای دیگر متنوع اند. امید است این مقاله برای همه علاقه مندان به کار با معتادان مفید واقع شود.

رویکردهای پیشگیری از رفتارهای پر خطر در اعتیاد

برای پیشگیری از مصرف مواد اعتیاد آور سه راهبرد عمده وجود دارد. راهبرد اول پیشگیری برنامه همگانی مبتنی بر کاهش تقاضا پرهیز – محور) است که میخواهد افراد را از اولین تجربه مصرف باز دارد یا آن را به تأخیر اندازد راهبرد دوم برنامه های انتخابی است و میخواهد کسانی را که پس از مصرف هنوز علائم بیمارگونه را نشان نداده اند اصلاح کند راهبرد سوم کاهش اثرات منفی بر سلامت و پیامدهای اجتماعی مصرف مواد اعتیاد آور است. و درباره کسانی که مبتلا شده اند و گریز از مدرسه جرم و…. در آنها دیده می شود مطالعه می کند.

بدیهی است که در این کتاب هدف ما بر این اساس است که با دادن آگاهی اطلاعات و مهارتهای مورد نیاز به دنبال آن هستیم تا افراد با کسب دانش و تواناییهای کافی نگرشی منفی نسبت به مواد پیدا کنند و خودشان به صورت فعال با مسائل پیش آمده در خانواده مدرسه و جامعه برخورد کنند و از آثار و آسیب های منفی مصرف مواد در امان بمانند.

چرا ویلای سبز؟

کمپ ترک اعتیاد ویلای سبز بهبودی با سالیان سال تجربه در زمینه ترک اعتیاد در خدمت شما عزیزان است. مرکز ما از متخصصین عالی و درجه یک در زمینه ترک اعتیاد بهره می‌برد. مشاورین مرکز ترک اعتیاد ما در صورتیکه سوالی از آنها بپرسید راهنمایی‌های لازم را به شما خواهند داد.

راحتی و آرامش خیال با ویلای سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up