برگزاری همایش علمی و آموزشی مراکز بازتوانی در استان فارس

برگزاری همایش علمی و آموزشی مراکز بازتوانی در استان فارس؛ این همایش با حضور معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان فارس، روانشناسان مراکز کمپ های استان فارس، و مدیرعامل موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن برگزار شد. در ابتدا معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان فارس لب به سخن گشود و در خصوص علت برگزاری همایش صحبت کرد. همایش علمی و آموزشی مراکز بازتوانی که در استان فارس برگزار شد بنا بر اظهارات ایشان پذیرای روانشناسان مراکز کمپ های استان فارس می‌باشد. دلیل برگزاری این همایش ارتقا کیفیت سطح زندگی، سطح سلامت روان اجتماعی افرادیست که به صورت هدفمند انتخاب شده‌اند.

همایش علمی و آموزشی مراکز بازتوانی

همایش علمی آموزشی

معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان فارس راهکارهایی برای رسیدن به نتیجه مطلوب بیان کرد. او بهره وری را موتور محرکه رسیدن به نتیجه مطلوب دانست. او تاکید کرد که باید به این فاکتور توجه کامل داشته باشیم. ایشان همچنین در رابطه با آموزش‌های مستمر صحبت کرد. او آموزش‌های مستمر را از ضروریترین زیرساخت‌ها دانست. بنا بر اظهارات ایشان بهره وری برآیند دو فاکتور اصلی کارایی و اثر بخشی است. زهرا اثنی عشری در رابطه با آموزش مستمر بیان کرد که با هماهنگی‌های مابین سازمان بهزیستی، فراجا، و بخش خصوصی (کمپ‌ها) این عمل امکان پذیر است. آموزش‌هایی که در روند درمانی رهجویان ثمر بخش باشد. ایشان آموزش به خانواده‌ها را نیز در کنار آموزش به شخص مراجعه کننده مهم دانستند.

همایش علمی و آموزشی مراکز بازتوانی

دکتر هادی دانش پرور

مدیرعامل موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن نفر بعدی بود که در رابطه با نقش ارگان‌ها در درمان اعتیاد صحبت کرد. ارگان‌هایی که نقش بسزایی در این خصوص دارند. مدیرعامل موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن گفت: با توجه به اینکه بحث اعتیاد یک معضل خانمان سوزدر جامعه محسوب میشود، بیشتر ارگان ها در درمان این معضل و جلوگیری از آن نقش به سزایی دارند. دکتر هادی دانش پرور از ضرورت ترک اعتیاد صحبت کرد.
ایشان معضل اعتیاد و پایین آمدن سن اعتیاد را از دغدغه های بزرگ فرمانده انتظامی فارس دانست. به همین دلیل با اشاره به همکاری‌های فرمانده پلیس انتظام، در خصوص رفع این معضل بیان کرد که آموزش‌ها و همایش‌هایی به همین منظور به صورت پیوسته برگزار می‌شوند. ایشان برگزار این همایش‌ها را در بالا بردن سطح اطلاعات موثر دانستند. دکتر هادی دانش پرور اعتقاد داشتند که صف مقدم جبهه مبارزه با اعتیاد، مراکز ترک اعتیاد هستند. ایشان برگزاری همایش‌ها را در کنار تلاش‌های شبانه روزی نیروی انتظامی عاملی مهم در کم شدن میزان مصرف مواد مخدر دانستند.

همایش علمی و آموزشی مراکز بازتوانی

مدیرعامل موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن بیان کرد که تنها بیماری که راه علاج دارویی ندارد و شخص می‌بایست در مراکز ترک اعتیاد حضور یابد همین بیماری اعتیاد است. خانواده‌هایی مشاهده می‌کنیم که برای ترک اعتیاد عزیزانشان انگشتر دست خودشان را هم می‌فروشند. هدف این است که سطح آگاهی افراد مراجعه کننده بالاتر رود تا تاثیر مطلوبی را در جامعه مشاهده کنیم. دومین همایش علمی وآموزشی مراکز بازتوانی استان فارس در حوزه اعتیاد با موضوع آشنایی با گونه‌های مواد اعتیاد آور در روز پنجشنبه در اداره کل بهزیستی استان فارس برگزار شد. این همایش به همت موسسه حفاظتی و مراقبتی امین حفاظ میهن و با حضور اساتید مجرب استانی و کشوری برگزار شد.

راحتی و آرامش خیال با ویلای سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up