اصول 16 گانه پیشگیری از اعتیاد

راهنمای عملی آداب مهارت‌های زندگی در پیشگیری از اعتیاد

عناوین مقاله

📌 مقدمه
📌 اصول 16 گانه پیشگیری از اعتیاد

مقدمه

در دنیای معاصر، اعتیاد به مواد مخدر یک چالش مهم بهداشت عمومی است که افراد، خانواده‌ها و جوامع را تحت تاثیر قرار می‌دهد. انزوایی که اغلب با اعتیاد همراه است می‌تواند عواقب شدید عاطفی و اجتماعی داشته باشد و منجر به مارپیچ رو به پایین برای کسانی شود که در دام سوء مصرف مواد قرار گرفته‌اند. پیشگیری برای جلوگیری از گرفتار شدن افراد در دام اعتیاد کلیدی است؛ زیرا آنها را در شناخت خطرات مواد مخدر توانمند می‌کند و توانایی آنها را برای مقاومت در برابر فریب مصرف مواد تقویت خواهد کرد. #فضای‌کمپ

اعتیاد به مواد مخدر یک وضعیت پیچیده است که با وجود آگاهی از عواقب مضر، ولع غیرقابل کنترل برای مواد مخدر مشخص می‌شود. این یک اختلال مغزی است که شامل تغییراتی در ساختار و عملکرد مغز می‌شود که منجر به رفتارهای اجباری و نادیده گرفتن سایر فعالیت‌ها خواهد شد. اعتیاد می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله ژنتیک، محیط و رفتار شخصی باشد.

اصول 16 گانه پیشگیری از اعتیاد

مطابق سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد کشور سال (۱۳۹۰) سیاست‌های اصلی پیشگیری از اعتیاد مبتنی بر موارد زیرند:

  • مشارکت اجتماعی انتخاب اهداف کوچک و سهل الوصول
  • تمرکز بر عوامل شناخته شده، آسیب پذیر
  • به کارگیری برنامه‌های متناسب با دوره رشد روانی گروه هدف
  • به کار گیری توام برنامه‌های مرتبط با چند عامل آسیب پذیر با توجه به اهمیت پیشگیری در مبارزه با اعتیاد کشورهای گوناگون به منظور پیشگیری از اعتیاد اسناد ارزشمندی تولید کرده‌اند. یکی از دسته بندی‌های رایج در مورد اصول توصیه شده برای پیشگیری از اعتیاد به این شرح است: 

چرا ویلای سبز؟

کمپ ترک اعتیاد ویلای سبز بهبودی با سالیان سال تجربه در زمینه ترک اعتیاد در خدمت شما عزیزان است. مرکز ما از متخصصین عالی و درجه یک در زمینه ترک اعتیاد بهره می‌برد. مشاورین مرکز ترک اعتیاد ما در صورتیکه سوالی از آنها بپرسید راهنمایی‌های لازم را به شما خواهند داد.

راحتی و آرامش خیال با ویلای سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up