توجه به نیازها و شرایط محلی

راهنمای عملی آداب مهارت‌های زندگی در پیشگیری از اعتیاد

عناوین مقاله

📌 توجه به نیازها و شرایط محلی
📌 توجه به شرایط و ویژگی های مخاطبان
📌 افزایش و تقویت پیوندهای خانوادگی

توجه به نیازها و شرایط محلی

برنامه‌های پیشگیری از رفتارهای پر خطر مانند مصرف مواد باید همه مواد مصرفی در سطح محلی را نیز هدف قرار دهند و عوامل خطرزا و محافظ محلی را شناسایی کنند. این برنامه‌ها باید به عواقب استفاده از مواد اعتیاد آور در حیطه‌های متفاوت شخصی، خانوادگی، و اجتماعی توجه کنند. علاوه بر آن جمعیت هدف را به همراه عوامل خطر آفرین و حمایتی مورد توجه قرار دهند. #فضای‌کمپ

توجه به شرایط و ویژگی های مخاطبان

برنامه‌های پیشگیری از رفتارهای پر خطر به منظور اثربخشی بیشتر باید به همه ویژگی‌های مخاطبان از جمله سن، نژاد، موقعیت و شرایط محیطی مختلف توجه کنند.

افزایش و تقویت پیوندهای خانوادگی

برنامه‌های مبتنی بر همکاری خانواده باید اطلاعات لازم درباره رفتارهای پرخطر و عوامل حمایتی بازدارنده را ارائه دهند. حمایت و مداخله خانواده‌ها در پیشگیری و کنترل استفاده از مواد اعتیاد آور بسیار ضروری است. این تعامل از طریق مهارت آموزی والدین و جلسات شناسایی رفتارهای حمایتی و همچنین نحوه تعامل درست تقویت می‌شود. نظارت و سرپرستی والدین برای پیشگیری اولیه از رفتارهای پر خطر بسیار مهم است. والدین برای انجام درست این امر نیازمند مهارت‌های مرتبط هستند.

این مهارت‌ها از طریق یادگیری شیوه‌های مراقبت تشویق و ترغیب رفتارهای درست و تدوین اصول و قوانین مناسب در خانواده قابل ارتقا هستند. آموزش و ارائه اطلاعات لازم به والدین و مراقبت از فرزندان می‌تواند منجر به تقویت یادگیری فرزندان درباره تأثیرات منفی مصرف مواد و شناسایی و توجه به عوامل بازدارنده و خطر آفرین شود. مداخله مناسب و به اندازه والدین می‌تواند منجر به تغییر مثبت در رفتار دانش آموزان در برخورد با برنامه‌های پیشگیری اولیه از اعتیاد شود.

چرا ویلای سبز؟

کمپ ترک اعتیاد ویلای سبز بهبودی با سالیان سال تجربه در زمینه ترک اعتیاد در خدمت شما عزیزان است. مرکز ما از متخصصین عالی و درجه یک در زمینه ترک اعتیاد بهره می‌برد. مشاورین مرکز ترک اعتیاد ما در صورتیکه سوالی از آنها بپرسید راهنمایی‌های لازم را به شما خواهند داد.

راحتی و آرامش خیال با ویلای سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up