توجه به عوامل خطرزا و محافظ

راهنمای عملی آداب مهارت‌های زندگی در پیشگیری از اعتیاد

عناوین مقاله

📌 مقدمه
📌 توجه به عوامل خطرزا و محافظ
📌 توجه به همه مواد

مقدمه

در دنیای معاصر، اعتیاد به مواد مخدر یک چالش مهم بهداشت عمومی است که افراد، خانواده‌ها و جوامع را تحت تاثیر قرار می‌دهد. انزوایی که اغلب با اعتیاد همراه است می‌تواند عواقب شدید عاطفی و اجتماعی داشته باشد و منجر به مارپیچ رو به پایین برای کسانی شود که در دام سوء مصرف مواد قرار گرفته‌اند. پیشگیری برای جلوگیری از گرفتار شدن افراد در دام اعتیاد کلیدی است؛ زیرا آنها را در شناخت خطرات مواد مخدر توانمند می‌کند و توانایی آنها را برای مقاومت در برابر فریب مصرف مواد تقویت خواهد کرد. #فضای‌کمپ

توجه به عوامل خطرزا و محافظ

برنامه‌های پیشگیری از رفتارهای پر خطر عوامل محافظتی را تقویت و عوامل خطرزا را افزایش می‌دهد. بدین منظور رفتارها و گرایش‌های انحرافی و عوامل بازدارنده (محافظت کننده) مانند حمایت والدین هستند. باید توجه داشت که عوامل خطرزا و عوامل محافظتی با توجه به شرایط رشدی و شرایط زندگی فرد تغییر می‌کنند. مثلا عوامل محافظتی و خطر آفرین که ریشه در خانواده دارند و در کودکی نقش مهمتری دارند مقابله با عوامل خطرزا و تقویت عوامل محافظتی در دوران کودکی آثار مثبت بیشتری دارد. عوامل خطرزا و محافظتی ممکن است با توجه به سن جنس فرهنگ و محیط متفاوت باشند.

توجه به همه مواد

برنامه‌های پیشگیری باید همه مواد را پوشش دهند. پیشگیری از مصرف دخانیات از همان سنین کودکی آغاز می‌شود و متناسب با سنین تحت پوشش همه مواد اعتیادآوری را که مصرف آنها مجاز یا غیر مجاز است مانند سیگار، قلیان، تریاک، الکل و ….) در بر می‌گیرد.

چرا ویلای سبز؟

کمپ ترک اعتیاد ویلای سبز بهبودی با سالیان سال تجربه در زمینه ترک اعتیاد در خدمت شما عزیزان است. مرکز ما از متخصصین عالی و درجه یک در زمینه ترک اعتیاد بهره می‌برد. مشاورین مرکز ترک اعتیاد ما در صورتیکه سوالی از آنها بپرسید راهنمایی‌های لازم را به شما خواهند داد.

راحتی و آرامش خیال با ویلای سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up