اهمیت و ضرورت پیشگیری از اعتیاد | راهنمای علمی آداب مهارت‌های زندگی در پیشگیری از اعتیاد

راهنمای عملی آداب مهارت‌های زندگی در پیشگیری از اعتیاد

عناوین مقاله

📌 اهمیت و ضرورت پیشگیری از اعتیاد

اهمیت و ضرورت پیشگیری از اعتیاد

رفتارهای پرخطر من جمله مصرف مواد اعتیاد آور بر جنبه‌های مختلف حیات فردی و اجتماعی، فرهنگی اقتصادی تأثیر مستقیم دارد و زمینه ساز بسیاری از معضلات اجتماعی نظیر طلاق بزهکاری‌های مختلف بیکاری و بی ثباتی شغلی است. با توجه به بعد جمعیت جوان کشور و داشتن بیش از ۱۳ میلیون نفر دانش آموزی که در آینده نیروی انسانی کار کشور خواهند بود. آموزش و پرورش نیز نقش بسیار مهمی در پیشگیری اولیه از گرایش به اعتیاد دارد با توجه به مدرسه به عنوان یک نهاد اثر گذار تربیتی می‌تواند در پیشگیری از رفتارهای پر خطر، کارآمد باشد. #فضای‌کمپ

چرا که برنامه‌های مدرسه محور می‌توانند بر چند نسل از کودکان تأثیر بگذارند. به علاوه کارکنان و مربیان مدارس معمولا اولین کسانی هستند که در خارج از خانواده متوجه مشکلات کودکان و نوجوانان می‌شوند؛ بنابراین در تشخیص زود هنگام مشکلات نقش مهمی دارند (پیشگفتار).

از سوی دیگر برنامه آموزش پیشگیری از رفتارهای پر خطر مدارس را قادر می‌سازد تا از تمرینهای مؤثر موجود بهره گیرند و به خانواده و جامعه کمک می‌کند تا برنامه‌ای مدرسه – محور به اجرا در آورند. حضور والدین در طراحی بازنگری و حمایت از این برنامه و اجرای مؤثر آن بسیار حیاتی است. همچنین نهادها و سازمان‌ها و نیز همکاری‌های مردمی و همیاری‌های اجتماعی در جامعه می‌توانند با مشارکت در جنبه‌های ویژه‌ای از این برنامه از مدرسه حمایت کنند.

بدین ترتیب همان طور که اهمیت و ضرورت برنامه‌های آموزش پیشگیری از مصرف مواد مورد توجه صاحب نظران، والدین رهبران جامعه و مجریان قانون در سراسر دنیا قرار گرفته است لزوم طراحی و تدوین برنامه‌های آموزش پیشگیری از رفتارهای پر خطر در جامعه نیز از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است.

چرا ویلای سبز؟

کمپ ترک اعتیاد ویلای سبز بهبودی با سالیان سال تجربه در زمینه ترک اعتیاد در خدمت شما عزیزان است. مرکز ما از متخصصین عالی و درجه یک در زمینه ترک اعتیاد بهره می‌برد. مشاورین مرکز ترک اعتیاد ما در صورتیکه سوالی از آنها بپرسید راهنمایی‌های لازم را به شما خواهند داد.

راحتی و آرامش خیال با ویلای سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

keyboard_arrow_up